Arkiv för 02/15/2009

Löpning.

Publicerat: 02/15/2009 i Allmänt


Jag hade som sagt tänkt bege mig till Iksu idag, så jag packade grejorna och började promenera när jag plötsligt kom på mig själv. Varför ska jag stå på ett löpband när jag kan springa i det härliga och soliga vädret som det bjöds på idag? Så jag vände genast om och gick upp till lägenheten igen och bytte om. Sedan blev det nydala runt, nio kilometer i det fria istället för åtta kilometer på bandet. Jag är väldigt glad för att jag tog det beslutet på grund av att det är hundra gånger skönare att springa "på riktigt" istället för att stå på ett band. Avverkade dom nio kilometrarna på 45 minuter så jag är nöjd, tempot blev högre än vad det står i mitt löpschema men det bjuder jag på.

Skidskytte.

Publicerat: 02/15/2009 i Allmänt

Ja, vm-guld till Helena Jonsson, det är imponerande.

Annars ska jag snart ta och bege mig till Iksu för dagens 8 kilometers löpning.
Kan nog bli lite magträning i gymet också känner jag.