Ryggproblem + akuten hela dagen.

Publicerat: 10/19/2010 i Allmänt, Blandat, Fritid, Styrketräning

– Imorse var det tänkt att jag skulle köra ett rygg och traps-pass med brorsan. Men jag hann knappt börja med marklyften innan det högg till i ryggen. Började må dåligt så jag gick in på toan, tuppade av och vaknade tio minuter senare och visste inte var jag var. Så det blev att spendera sex timmar på akuten och ta en hisklig mängd olika prover och röntga ryggen. Smärtan kom tydligen från kompressionen jag har mellan bröstrygg och ländrygg sedan hockeytiden. Dom trodde svimningen berodde på smärtan. Så nu går jag på smärtlindrande och ligger hemma i soffan. Det blir med största sannolikhet vila från träningen ett par dagar.

– Såg att ”Champions of rock” fick en tvåa i VF och en trea i VK. På tok för låga betyg om du frågar mig.

– Ikväll lär det bli en lugn kväll med möjligtvis lite tv-spel, får se hur mycket ryggen klarar av.

– Idag ska jag även ta och boka resan ner till Anton i Göteborg den 11-15 november. Det ska bli riktigt trevligt att träffa honom igen, känns som att det var på tok för länge sen.

– Jag är en riktig glöggfantast och har i år höga förväntningar på blossas årgångsglögg som har en smak av safran. Förra årets smak clementin kategoriserar jag som fiasko så det är upp till bevis nu. Och ja, jag hade förhandsbokat fyra flaskor som nu står hemma i skafferiet och väntar på mig.

Lämna en kommentar